سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور تایلند ، تور لحظه آخری و ارزان تایلند ، بانکوک و پاتایا

 آیا میدانید تایلند چند شهر دارد و پایتخت آن کدام شهر است؟؟جمعیت تایلند چند نفر است ؟؟ تایلند کشوری پرجمعیت است یا کم جمعیت؟؟ مذهب کشور تایلند چیست؟؟ آداب و روسم  ازدواج در تایلند چیست؟؟

نام ملی بانکوک Krung Thep به معنی شهر فرشته‌هاست و لابد تنها از فرشته‌ها بر می‌آید که این همه جذابیت مدرن را در کنار شگفتی‌های سنتی یک سرزمین قرار دهند. پایتخت پر جنب و جوش تایلند، شهر بوداهای طلایی، برج‌های عظیم و باغ‌های رنگارنگ است.

بانکوک در اغلب روزهای سال آب و هوایی گرم و مرطوب دارد ولی بهترین وقت سفرکردن، از ماه نوامبر تا فوریه است که رطوبت و دما در پایین‌ترین حد خودشان هستند. در صورتی که هواپیما را برای سفر به بانکوک انتخاب کرده باشید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند فرودگاه بین‌المللی Suvarnabhumi با ساختمان شیشه‌ای و غول‌پیکرش است. فرودگاه تا مرکز شهر سی‌کیلومتر فاصله دارد و برای پیمودن این مسیر، تاکسی، اتوبوس و قطار هوایی (Skytrain) در دسترس می‌باشد؛ در مورد تاکسی‌ها، کرایه را تاکسی‌متر تعیین می‌کند و به دلیل بالابودن شارژ اولیه و در ضمن ترافیک سنگین داخل شهر، باید انتظار رقم بالایی را داشت. اتوبوس‌ها کولر‌دار و راحت هستند و تنها ممکن است زمان طولانی‌تری را برای رسیدن به مقصد صرف کنند. قطار هوایی با داشتن دو تا خط صورتی و قرمز در همین مسیر، بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه است؛ قطارهای خط صورتی، سریع‌السیر هستند و فاصله‌ی فرودگاه تا Soi Asoke، مرکز شهر بانکوک، را در پانزده دقیقه طی می‌کنند و این نصف زمانی است که قطارهای خط قرمز می‌روند.

برای رفت و آمد در شهر باید به موارد بالا، متروی زیرزمینی، موتورسیکلت‌ها و توک‌توک‌ها را اضافه کرد. موتورسیکلت‌ و Tuk-Tuk -ماشین‌های بامزه‌‌ای که سه تا چرخ دارند- انتخاب‌های خوبی برای دور زدن ترافیک در ساعت‌های شلوغ هستند و قیمت هم به صورت توافقی بین مسافر و راننده تعیین می‌شود.

تایلندی‌ها هر روز هفته را با یک رنگ نام‌گذاری کرده‌اند؛ بنابراین هیچ بعید نیست اگر روز چهارشنبه، لباس سبز و یا جمعه، لباس آبی بپوشید، بیشتر شما را تحویل بگیرند.

معبدهای بانکوک با تمام آئین‌های سنتی و احترامی که اهالی منطقه برای آن‌ها قائل هستند، از پر طرفدارترین دیدنی‌های این شهر به شمار می‌آیند. بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معبد بانکوک، Wat Pho در نزدیکی کاخ پادشاهی قرار دارد و بودای خوابیده را در خود جا داده است؛ این بودای طلا بیش از 46 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد و چشم‌های آن از مروارید است. کاخ پادشاهی طی سه قرن گذشته محل زندگی تمامی پادشاهان تایلند بوده است که امروزه ساختمان‌های آن به جهت اهمیت تاریخی، معماری و تزئینات چشم‌گیر مورد توجه قرار می‌گیرد. مقدس‌ترین بودای تایلند، بودای زمردین است که در همین کاخ پادشاهی قرار دارد و از سنگ یشم ساخته شده و داستان پر فراز و نشیبی را در طول سالیان دراز گذرانده تا به بانکوک رسیده است. لباس‌های بودای زمردین بر اساس تغییر فصل طی مراسمی با شکوه به وسیله‌ی پادشاه عوض می‌شود؛ این اتفاق تنها سه بار در سال می‌افتد ولی برای دیدن نمایش‌هایی از آداب و رسوم تایلند، Rose Garden در سی کیلومتری بانکوک انتخاب خوبی است؛ مراسم و رقص عروسی، بوکس تایلندی، نمایش فیل‌ها و شمشیربازی از صبح تا ده شب در باغ زیبای رز در کنار دریاچه برپاست.

 یکی از  بهترین تور های تایلند، تور ارزان تایلند می باشد.

گشت و گذار در شهر با پای پیاده هم به خاطر وجود محله‌های مختلف و بازارهای تماشایی، لذت خودش را دارد. در مرکز شهر، خیابان Rachapraop به خاطر وجود مراکز خرید متعددش مشهور است. اگر اصراری به خرید اجناس مارک‌دار ندارید، بازار Pratunam را از دست ندهید. توی کوچه‌های باریک و فروشگاه‌های پراتونام لباس و کیف و کفش‌های خوبی را می‌شود با قیمت خیلی پائینی خرید.

کافه‌ها و دکه‌های غذافروشی کوچک همه‌جای مرکز شهر هستند؛ یکی از تفریحات مردم بانکوک غذاخوردن است و خوراکی‌هایی که توی این دکه‌ها عرضه می‌شوند، علاوه بر ارزان‌قیمت بودن، بسیار تازه و سالم هستند. Thai Salad غذای اصلی تایلندی‌هاست که توی همه‌ی رستوران‌ها هم سرو می‌شود: مخلوطی از پاپایا و ساقه‌ی بامبوی رنده‌شده به همراه میگو و فلفل‌قرمز و گوجه در کنار برنج بخارپز. شلوغی و خستگی روز نگرانی ندارد، به هر حال همه‌ی دنیا از جادوی ماساژ تایلندی چیزی شنیده‌اند. اگر در یک هتل چند ستاره اقامت داشته باشید، می‌توانید ماساژ را در اتاق خودتان یا سالن اسپای هتل تجربه کنید؛ اگر نه، به یکی از صدها سالن ماساژ و مدی‌تیشن باید مراجعه کنید. انتخاب محل اقامت در بانکوک وقتی راحت است که از بین این همه هتل با قیمت‌ها و سرویس‌های مختلف، بدانید کدام یکی بیشتر به سلیقه‌ی شما نزدیک است. هتل‌های مرکز شهر، کوچک‌تر هستند ولی هزینه‌ی کم‌تری می‌طلبند و از طرفی راحتی رفت‌وآمد داخل شهر را هم شامل می‌شوند.